Celma

Hrmm, få  se nu, när bloggade jag sist? Nån gång i början på veckan kanske? Jaja, har inte varit några större sensationer iaf! Igår och idag har jag börjat känna mig som folk igen, så jag ska inte tjata alls om hur dassigt jag mår nu! HA
Igår red jag lektion på ridskolan, fick samma häst som sist, en stor brun märr som heter Celma! Det var ganska roligt, för jag skulle jobba över så jag mutade ett barn i skolan att fixa hästen åt mig, och de tog uppgiften på största allvar och ringde t o m till  jobbet och berättade att allt var klart! haha, gulliga de är! Iaf gick hon lektionen innan så jag kunde glatt hämta henne i ridhuset. Skönt att hon redan gick för då var hon ju uppvärmd! Hon som red innan  hade thideman ganska ordentligt inspänd...hrmm...gillar ju inte att rida med sånt, så den åkte ju ut 4 snäpp... tog ca 10 min av lektionen så åkte den av helt ridläraren meddelade att den va överflödig när man var en vass ryttare, haha... SEGER! Sen tog det ytterligare 10 min så satt den på en annan häst, rätt kul, för jag hoppade ju bara av och tog av den, hoppade på och red igen och hon som skulle ha den krånglade i ca 10 min... hehe
Annars var det en givande lektion, ridläraren är jättebra på att lägga upp lektionerna på ett bra sätt! Kul!

Jahapp, nu är då äntligen helgen här, jag har läängtat faktiskt! Börjar med en lugn hemmakväll, har gjort en kaka som jag tror blev skitgod, ska smaka snart... ;-) Sen är det väl godnatt för jag ska upp tidigt, ska till stallet imorgon fm...
Imorgon kväll är det karaopke tävlig på Ekerö, har tänkt mig att åka dit, har ingen aning om vad jag ska sjunga dock!
Gillar eg inte tävlingar så mkt, kan vara kul att kolla på, men inte att vara med! Tycker att jag e för dålig för att det ska vara kul! Var iofs trea sist, men det var nog så att juryn var tillfälligt sinnesförvirrade?
Jaja, har inget större hopp om imorgon eftersom jag inte ens vet vad jag ska sjunga...mina säkra låtar har jag ju änvänt redan i täbvlingsammanhang, så det är tråkigt att använda dem igen!b Hrmm...kanske madonna?
Är ju oxå usel på att klä ut mig och spexa, blir säkert bättre om jag övar lite, men nu är det sorgligt!
Nu är Stefano här så nu ska jag vara lite social...


Avslutar med en bild på Celma! Fin va?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0