Tokiga saker man gjort!

Satt precis och läste en tråd på bukefalos om det dummaste folk gjort med hästar! Eftersom jag gjort en del kunde jag oxå ha skrivit en del historier! Valde dock ut en....
var väl cirkus 11-12 år och hade min Mulle som var ganska stor och stark häst, jag var sugen på att köra honom med vagn, men jag hade inga grejjer och visste inte om han gick att köra. Iaf var det snö och vinter, eller sådär halv lite snö, för det var ändå sten på grusvägen (hehe) Jag band fast mig själv i hästen och band 2 rep som tömmar (att styra med) och satte mig i en pulka! Det gick fin fint i ca en halv km, sen välte jag ur pulkan på når sätt, så jag blev släpad hela vägen hem på det frusna gruset, hade fiina skrubbsår på hela sidan sen!!


En annan rolig grej hände när mamma var borta en vecka o jag och en kompis var själva. Tror att vi var 14 år. Vi skulle till badet vid 23 tiden på kvällen och kände att det var jobbigt att cykla...
Nu var det såhär att NÅGON gett efter för mitt tjat och lärt mig köra bil! Den ena bilen var ju hemma och stod bara där, inte skulle nån väl märka? Neeej då... Vi smög ner och startade, efter mkt om och men fick vi igång den och körde mot badet, efter ca 2 km stannade bilen, när jag skulle starta igen kom det massa "rök" från den och jag skrek att den kunde explodera!!! Vi sprang som tokiga till en yngre tjej som var med ropade och konstaterade att det var gruset /sanden under däcket som rök! Suck lixom. Iaf kom vi på att bensinen nog var slut, hem igen och leta soppa, kolla med de vi litade på som kunde tala om om vi kunde hälla i gräsklipparbensin. Jorå, det skulla gå fint, så vi knatade iväg med en dunk! Vi hällde i dunken o bilen startade, nu var det nog med spänning, så vi vände och körde hem, på vägen fick vi möte, bilen vände och började jaga oss. Det var ju bergis knarkare eller mördare så jag gasade på...efter ett tag säger hon i bak, att , men det är ju vår bil! FAN!!! Det var hennes pappa och vi var påkommna!!
Jag minns att jag först ringde pappa och frågade om råd, hans råd var att "berätta inte för mamma" men jag måste ju sa jag, vi blev ju påkommna, "fan, LYCKA TILL" sa pappa då! Snällt va??
Det blev iaf inget mera köra bil förräns jag var 17!  1-0 till mamma!

Annars har jag ALDRIG gjort nåt dumt! HA!

Kommentarer
Postat av: Lovisatyp/C.Linnéa

Menar du att det är det enda dumma du gjort? Jag kommer visserligen inte på några sådana där större saker som jag gjort, men jag har nog gjort en hel massa småsaker ...

2009-02-17 @ 13:41:47
URL: http://clnea.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0