Tankar

ska försöka vara lite djup...
Hrmmmm
 Funderar på en grej...
handlar egenligen om människans kommunikation, alltså hur tolkar vi varann, det vi gör och det vi säger...är det alltid samma??
Nä, det kan vi ju konstatera att det är det ju inte!
Men vad gäller?
Vet man alltid det själv ens? Tror jag inte, andra uppfattar mig nog ibland helt annorlunda än vad jag tror och försöker förmedla.
Jaja, nu kom jag ifrån tråden lite, vad jag eg tänkte på är hur 2 (eller fler) människor upplever opch förstår (eller inte) varann?
Är det alltid så självklart? ja, för mig är ju det jag tänker och gör självklart, MEN det som är självklart för mig är ju inte nödvändigtvis det för andra!
FAN, vore ju så mkt lättare om det bara var raka vägen, alltid!!
Det kan ju handla om vad som helst, men oftast rör det sig om sånt som är svårt eller obekvämt att ta upp!
Varför är det så svårt att ha raka rör?
Många säger, att ja, men jag e rak! Så fan heller svarar jag då!
Kaxigt, men va fan, hur många är det eg som alltid e raka? Nä, jag tänkte väl det?
Sen är det ju skillnad på att var total buffel och rak och smidig! Men det är svårt...
Det kan ju var nåt bra man tänker på¨också, om man kanske tycker om nån och är rädd för att säga det! Jag personligen kan vara ganska bra på att strö komplimanger och få folk att förstå att jag gillar dem! Men va fan, ibland är man extra nervös och tolkar allt konstigt! (är man ju snudd på expert på)

Nä, man skulle ha "komunikation" på schemat i skolan! Det behöver vi i sverige!!  Vi e inte bäst på det!
Är helt övertygad att lösningen på världsproblemen kan stavas KOMUNIKATION! Nu generalliserar jag ju förståss lite...hoppas nu hajjar ändå! Min poäng är väl iaf solklar?
Jaja...jag har mkt att lära!
Får väl sätta mig hos nån lärd man i djupaste Indien eller nåt!!  Templen i Thailand funkar ju oxå...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror att kommunikation ä 97 % lyssna, o resten prata. kroppspråk miner osv säger lika mycket som ord. men jag kan ha fel, men det är min tro.

2009-04-25 @ 18:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0