Olycka

Idag när vi åt mellis på jobbet hände en grej! En ambulanshelikopter åkte runt ovanför oss, det kändes som den ville landa, ungarna bnlev ju helvilda och sprang runt och kollade på den. Obehagligt tänkte jag, man antar ju liksom att när det kommer en helikopter i Järfälla så är det nåt allvarligt? Den tog en sväng mot en annan skola och kom sedan tillbaka, den åkte då vidare till nästa skola! Jag funderade lite på vad som hänt men släppte det snart. Fick nån timme senare reda på vad som hänt! 3 små barn (7år) hade rammlat ut från 3e våningen på vår grannskola! Ja, det var ju på nyheterna så ni vet ju att en i nuläget har allvarliga skador!
Många föräldrar ringde oss och undrade om det var vi och om vi visste vad som hänt!

Det är en fruktansvärd känsla att tänka sig att något sånt här kan hända när man har ansvar för andras barn! De anförtror ju oss det finaste de har! Att då livshotande olyckor kan hända och faktiskt händer är så ofattbart fruktansvärt!
Nu är det såklart mest synd om föräldrar och syskon osv, men jag vill ändå sända en tanke till den personal som var tvungen att ringa föräldrarna och tala om att detta hänt!
Nä, fy säger jag bara, vi kan inte linda in barnen i bomull, men säkerheten är prio ett!
Jag hoppas verkligen att alla klarar sig helskinnade ur detta och att våra skolor fortsätter att vara trygga platser!

Man får iaf perspektiv på problemen, retade mig lite på en lojlig grej förut, men vet ni vad? Jag har släppt det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0