Blir full i skratt, eller inte!

Utgår nu ifrån att ni som läser här känner mig!
Jag behöver kanske inte presentera mig nåt närmre vad gäller hästsport?
Iaf så blir jag så full i skratt när folk skriver på olika forum etc om saker de "vet" om hästar! De är riktiga experter och har ridit i 7 år!! Minst!! hahahahaha... 7 år? ya got ta be kidding me??
Enl min mening hetsar folk upp sig över fel saker! Ska man hetsa upp sig, så tycker jag att man kan kasta en blick på dem som har egen häst/ fodervärd etc och inte har adekvata kunskaper!
tex så SKA man veta hur man lindar ben på sin häst (iaf om man nu gör det, vet inte hur många bilder jag sett på folk som lindat fel!! Kan fan sabba häåsten för livet, men men)
man SKA veta vilken temp hästen har, hur mkt den bör äta VAD den bör äta osv osv!! Vet folk som gav sina tävlingshästar 6-7 kg hö!! HALLÅÅ!!! Hur såg de hästarna ut tror ni?
Nä, in med mer kunskap i hästsporten, alltså den som bedrivs på oliks gårdar runt omkring...ungdomar som härjar fritt med hingstar, unghästar och halta hästar! (nu finns det ju duktigt folk oxå)
Stöter ständigt på skräckexempel på folk som inte kan!
Om man nu ändå köpt sig en häst och inte har nån koll, så ta för fan hjälp!! Ring veterinärer om det är problem! (iofs är ju distriktare oftast ingen hit, men vad fan, finns ju djursjukhus, man kan ringa dem)
Ring hovslagare! KRAFFT har foderrådgivning... Problemen behöver inte ens bli problem!!
Men vad jag nu ville belysa var : ta en titt på dig själv? Är du så jävla bra så du kan döma andra? Ja, det kanske du är...Eller så ska man kanske ta en funderare?
Vi har väl alla något att lära varann, jag tycker att man ska respektera alla som kämpar och sliter och vill sin hästs bästa, och framför allt, har ROLIGT med sin häst! Det var väl ändå DET ridsporten gick ut på???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0