Internet

Internet är ju roligt och kan användas till så mkt bra saker! MEN det finns en baksida med utvecklingen...(tycker nu jag)
1. Folk blir mera osociala och får svårare att lösa konflikter öga mot öga!
2. Man sprider för mkt information om sig själv som inte förklaras med tex ett ansiktsuttryck eller med ord!
3. Missförstånd skapas! Onödiga konfikter!
4. Det är så lätt att vräka ur sig ord på internet utan att man tänker på konsekvenserna, typ någon som läser och tar riktigt illa upp.
5. Sammanfattningsvis: För mkt information men för lite interaktion!

Utvecklingen är på ett sätt ganska läskig, förr var man tvungen att fejsa en person om man ville nåt, eller iaf PRATA med den. Nu kan man skicka mail, facebooka, smsa, eller maila, ja listan kan ju göras lång! Jag för min del vet ju att det kan vara så mkt skönare att dra iväg ett sms om man vill nåt obehagligt, men är det bra? Njäe...oftast inte va?§
Facebook tex. en rolig plats...där kan man göra många saker tex. säga upp sig, fria till någon, göra slut, söka nytt jobb, döma ut folk man inte gillar, lämna kärleksförklaringar! Allt detta mkt praktiskt men oxå utan att ha sett en levande själ... Freaky?? ja, faktiskt om man stannar upp och tänker hur det var förut! Man cyklade till Anna som bodde en km bort och frågade "ska vi leka?" Sms fanns ju inte.... hahahahha shit vad jag e gammal!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

=) Sant!

2009-06-19 @ 14:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0