"Skitsnack"

Många gillar att prata! Jag är en av dem... Såklart!
Jag vet nästan ingen som jag brukar träffa som inte PRATAR om andra! Kan vara snälla saker,  halvraskiga grejjer eller bara funderingat i största allmännhet!
Jag menar, kom igen nu, DU vet väl att DU har snackat om andra? Ärligt? Visst serru!
Helt ofarligt så länge det stannar där ju!
Att snacka om och fundera likställer inte jag med SKITSNACK!
Skitsnack är i min värld att man sprider ut elakheter eller rena osanningar! Så det så!

Det roliga är att så fort folk upptäcker att andra sagt nåt om dem går de i taket! Va fan, var ni såå naiva?
Klart folk pratar...
Nu vill jag poängtera att jag här skiljer på snack om vem som gökat med vem, vem som e slampa, vem som gort vad och rena elakheter och ossanningar som är på hittade eller spridna av elakhet!
Jag pratar om det förstnämnda!
jag menar, ponera att jag gör något riktigt konstigt, ex raggar på en kompis kille, eller blir aspackad och strippar, klart som fan att det kommer att snackas!
Precis som jag oxå vet att det har gjorts, MEN det är OK, ni får prata om mig, så länge vi lämnar de olagliga osanningarna om de jag älskar utanför! Inga problems!

Tycker att ni som gnäller på andra ska ta er en funderare på hur ni själva gör och även på om ni inte är så pass stora personer att nu kan bjuda andra människor på det! För er egen skull iaf!

En anna sak folk ofta säger är att folk inte kan stå för vad de säger. Har tänkt en del på det, kan jag stå för vad jag säger och gör? Javisst! MEN man vill kanske inte alltid! Om jag tycker att A beter sig töntigt på fester är det ju inte säkert att jag tycker att A nödvändigtvis bewhöver veta det, kommer det fram ändå får jag ju vackert förklara, men det är synd! Inte kanske för mig men för A!
Igen, säger ni verkligen ALLT ni tycker om mig till mig? Nä, jag tror inte ni gör det, och det är jag tacksam för, jag behöver inte veta att jag sög när jag gjorde si och så...

Kommentarer
Postat av: Lovisatyp/Linnéa

Klokt inlägg, mycket klokt.

2009-03-23 @ 02:00:44
URL: http://clnea.blogspot.se
Postat av: Stefano

Instämmeeer!!!!!!!!!!!!!



KRAM

2009-03-23 @ 10:11:15
URL: http://stefo.blogg.se/
Postat av: Stefano

Jag tycker att det inte är så intressant att prata om andras liv och va de gör när de är fulla. Man kan gå misste om mycket när man blir osams med nån. Alla kan tillbringa med nåt fint och själv tror jag att det är dumt att bli osams men en person bara för att just den kvällen hade man inget roligare att komma med än att berätta nåt man sett eller hört.

Att dömma andra när de inte gör som en själv skulle gjort är inte bara fel utan destruktivt för en själv. Att inte försöka motsäga sig till en som "bara för att" plötsligt börjar tala dåligt om en bekant är också fel.

Diskutera med bekanta om andras beteende när dessa andra inte är med och lyssnar är både fel och fegt. Om en person är värdig att kallas för MAN eller KVINNA så tar den personen den som stör den upp med den direkt intresserad och inte med andra bekanta eftersom det är lika med att försöka få andra att tycka illa om nån som inte är närvarande alltså snacka skit!!!

2009-03-23 @ 13:19:35
URL: http://stefo.blogg.se/
Postat av: Stefano

Dessutom tycker jag att det är intressant med en stum stund och känner inte behovet att fylla på med andras hemligheter eller obehagligheter när jag inte har nåt att komma med. Kul med karaoke så kan man träna rösten på en text som inte skadar andra i onödan... eller? ;)

2009-03-23 @ 13:27:35
URL: http://stefo.blogg.se/
Postat av: Stefano

Hur skulle det kännas om en bekant som man har nedsmutsats med ett vidrigt rykte skulle sen ta livet av sig efter flera månader oförklarig (för den drabbade) ensamhet?



Precis som den 13:åriga tjejen som hängde sig i gardroben efter att ha blivit internetmobbad. Mobbningen startades av en grannmor som tyckte illa om henne och som började mobba tjejen via nätet med hennes kompisar. Morsan gjorde det under en falsk identitet (fegjävel) hon låtsades att vara en bekant tonårig...



http://www.drphil.com/slideshows/slideshow/4199/?id=4199&showID=1003

2009-03-23 @ 13:44:19
URL: http://stefo.blogg.se/
Postat av: Stefano

Och det värsta med skitsnack och mobbning (vars skillnad inte är så självklar eftersom både har som syfte att koalisera flera människor mot en en person eller grupp) är att man vet aldrig hur sårbar och känslig är den personen man smutskastar just då... avvikande beteenden kan ofta vara tecken på tillfällig instabilitet. Man skulle må mycket bättre och incidensen av självmordtillfälle skulle vara betydligt lägre om alla skulle reflektera på varför en person beteer sig "konstigt" och frågade/diskuterade med den intresserade kring varför. Det skulle vara omsesidigt givande tycker jag.

2009-03-23 @ 15:27:04
URL: http://stefo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0