Kul grej

Förca 2 veckor sen ringde en tjej från elbolaget till mig. Hon ville boka en tid för byte av elmätaren. Jag tyckte det var lite underligt eftersom vi inte fått nån info om det, men jag sa inget.
Hon frågade när jag kunde och jag kontrade med att fråga när de jobbade, det hade hon ingen aning om och bad att få ringa upp, javisst!
Hon ringde igen och vi bestämde måndag kl 17. jag gick en smula tidigare från jobbet för att hinna och kom hem till...INGET! Ingen kom...hrm...jaja det sket ju jag i!
Veckan gick och plötsligt ringde samma tjej och sa att det blivit nån miss, gubbarna hade inte läst bokningen osv osv, blablabla... Allt var lugnt och vi bestämde ny tid. Måndag igen kl 17, samma grej, jag går liite tidigare, och när jag e utanför huset ringer telefonen!
Såhär:
Kille: Hej, jag heter Nicklas och ska byta din elmätare!
Jag: Hej, ja just det.
Kille: Jo, jag står här utanför nu...
jag:????
Jag:det gör jag ju oxå?
Kille: Ja, alltså vad är det för kod?
Jag: Vi har ingen kod.
Kille: Jo, för att komma in i huset.
Jag: Nej.
Kille: Jo, på Rosstigen?
Jag: jag bor inte på rosstigen.
Kille:??? Var bor du då?
Jag: jag har inte bott där på 1 ½ år!
Jag: Koden är iaf ++++ Han som bor där heter--------- du får väl ringa på hos han?
Kille: ja, det här blev ju fel...'
jag:jaa...
Jag: Jaa, lycka till då!
Kille: Tack

Konstigt det blev??

Kommentarer
Postat av: susanne, oden & loove

hahaha, ja där ser man hur det kan bli :o)

2009-05-08 @ 22:44:38
URL: http://www.nogg.se/bulldogoden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0