Förlåt??

Pratade igår om begreppet FÖRLÅT! Var en tjej som betett sig rätt mysko som efter en tid bestämde sig för att via ett sms skicka förlåt, bara förlåt!
För vad undrar jag då?
Varför nu undrar man ju oxå?
Nä, en ursäkt ska komma ganska så direkt kan jag känna, inte låång tid efter och det ska fan inte bara vara förlåt! Vadå¨, det klämmer ju barnpå 5 år ur sig för att de vet att man "ska" det och sen blir det "bra"! Vad det eg betyder var väl skitsamma?
Fan, jag e helt för att man får göra bort sig och få flera chanser, men man får ju ansöka om de chanserna på ett schysst sätt!
Detta gäller ju äver mig själv om ni undrar! Brukar oftast försöka reda ut grejjer direkt! Vissa har svårt för att man är rak, man ska man umgås med mig får man köpa det, för sån e jag! Sen finns det saker som man görvett aktivt val i att skita i att reda ut, kan bero på att man insett att det ändå bara e skit?

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag tycker att det är klart att en ursäkt kan komma långt senare, ifall det tog så lång tid för den andra att inse, men å andra sidan kanske man inte är lika villig att godta den då. Och som du sa "bara förlåt", då börjar man ju undra lite, ofta säger man förlåt FÖR vad det nu kan vara. Om man tillsammans i det får en förklaring till varför det tog så lång tid kan man kanske godta den tycker jag, helt beroende på situationen förstås.



Pus

2009-09-08 @ 11:28:49
URL: http://clnea.blogspot.com
Postat av: Trubaduran

Kram på dig med & tack! Fan, det var bättre förr i tiden tycker jag. Då hände det att man umgicks på riktigt :-).

2009-09-09 @ 20:06:34
URL: http://trubaduran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0