Kunskap?

Internet ger oss ju en hel del möjligheter att uttrycka oss som vi inte haft innan! Man har bloggar, Facebook, msn , Mail osv...
Klart det blir lätt att slänga ur sig saker som man kanske inte måste stå för, för man kan ju välja att vara hyfsat anonym!
Det läskiga är ju att vad för skit som helst kan spridas, och det GÖR det ju... Grupper startas om folk man inte ens känner!
ta killen med hunden o bron... En video sprids på nätet där en kille kastar en hund från en bro, naturligtvis finns en historia till. Alla som ser denna video blir upprörda, grupper startas, denne man hotas till livet. lemlästning mm!! Men STOPP!!!! Här blir det himmla fel.  har man sett det på nätet måste det ju va sant?? Eller?
Är det OK att döma någon på såna grunder? Hota? Jag tycker inte det!
Killen har säkert gjort det där, men min poäng är att det VET man ju inte, egentligen!
Detta är bara ett exempel av många... Har ju själv hetsat upp mig över travsportens förföljelse, tyvärr upptäcker man okunskap även där, folk sprider vad de själva tycker är viktig propaganda, men sanning?? Inte direkt...

En kille hänvisade till en känd kvällstidning, ja det är ju säkert en helt riktig bild av verkligheten?? Alla som någon gång blivit omskrivna i en tidning (iaf när det handlat om något mindre kul) vet ju att det knappast är hela sanningen!
Nää, vi måste stanna upp och fundera på om vi vill vara en del av det som pågår? Ifrågasätt lite, haka inte bara på allt!!
Vi får inte förvandla mänskligheten till en flock dumma apor som bara följer efter!!!

Kommentarer
Postat av: Morgan

Apropå sanning? Du nämner inte att jag hade flera länkar utöver den till Expressen? Jag har mååånga fler länkar om du vill ha fram sanningen?



http://www.fria.nu/artikel/77144

2010-04-29 @ 18:36:49
Postat av: Annika

Fast de andra artiklarna var ju så absurda, så jag ansåg dem inte vara värda att svara på!

2010-04-29 @ 19:08:19
URL: http://chanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0