karaoke??

Jag går ibland på karaoke... Oftast som gäst, men ibland som "medhjälpare". 9 gånger av 10 kör jag vilket såklart innebär att jag e nykter, det medför att jag gör en del observationer....
Det finns en del olika typer utav gäster, de som aldrig sjungit förr och går upp och drar Främling med bästa kompisen, ivrigt påhejjad av killarna i sällskapet, sen finns det de som sjunger oftare, de kanske suger, eller så är de riktigt bra, men de sjunger för att det är roligt!
Sen har vi de som tar det här på allvar!! (missförstå mig inte nu, jag säger inte att karaoke är nåt skämt)
De har en låtlista med sig, de sjunger "sina" låtar och det är viktigt att det låter bra, de har ofta en "fanklubb" vissa entusiaster gör kanske t o m egna låtar, eller gör om så de ska passa just den bättre... Inget fel i att vara entusiastisk och brinna för sin hopbby!! Inte alls...
MEN, det som jag tycker blir både komiskt och ibland sorgligt är att det kan gå för långt, är man inte där av en anledning och det är att ha kul?? Man är inte artist för att man sjunger karaoke!! (sen kan ju såklart artister sjunga karaoke)
Jag har sett folk gå ifrån en krog o känna sig helt misslyckade för att de just den kvällen i nte satte den låten!! HALLÅ!!!!!
jag tycker att man kan jämföära med tex gokart!
Ponera att jag kör gokart som hobby, jag är duktig och tävlar kanske? Jag vinner kanske många tävlingar? Kul!! MEN, jag är inget proffs, jag är inte Schumacher, hur gärna jag än vill!

Ett exempel till är Idol... I mitt tycke finns det många begåvningar som sjunger karaoke, bla på Gröne JJägarn. En del av dessa duktiga sökte i våras till Idol. EN utav alla dessa skitduktiga gick vidare (det gick ju ganska bra, men de är en annan  historia)
Nu säger jag heller inte att dessa om sökte till Idol tar sig själva på för stort allvar, det får andra avgöra, men det ger en fingervisning om hur verkligheten ser ut...

När jag var i Thailand sjöng vi karaoke... datorn, ja de körde på dator, var gammal, programvaran sög, ljudet sög, osv, men fan vad kul alla hade. Många var skitduktiga där med, men där skrattade alla lika mkt hela tiden!! kan vi inte ha det mer så här??

Nu kanske ni tänker att jag e bitter för jag inte e nån vidare sångerska, så är det inte, jag tycker oftast att det är kul o sjunga och tycker jag inte det då skiter jag i att sjunga!! Jag lyssnar gärna på bra som dålig! Men, jag lyssnar helst på de som har kul!!! PUNKT!!


Kommentarer
Postat av: Stefano

hahaha sant fy fan! Som du vet tillhör jag de som proddar låtar som inte finns i utbudet och som kan bli hrm... lite "pissed off" om jag inte sätter en låt men tycker att det är tragikomiskt att det finns vissa som anser sig själva som artister när det enda de sjunger är karaoke. Karaoke är inte ett skämt men det är ju en lek. Det har blivit en del grejer som går över gränsen av vad som är nyttigt, att alla ska filmas varje kväll och hängas ut hrm... läggas ut på FB och Youtube... Men det roligaste är att se en sådan "karaokeartist" bli vansinnig när en annan karaokegäst sjunger "hans/hennes" låt/ar. Det handlar om dålig verklighetsförankring.

2010-01-14 @ 09:45:40
Postat av: Anonym

ja, det går liite över styr emellanåt... Men kul för folk att få ha sitt hybris!

2010-01-15 @ 19:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0