Mobiltelefon

Mobil vill man ju ha! Betala räkningen är ju POk, liksom man får skylla sig själv om den blev dyr! Eller?? Härom dan fick jag mitt månatliga sms som talade om vad min räkning låg på! Normalt, ja, summan, nej! Den var dubbelt så hög som vanligt (minst). Konstigt tänker jag. Får sen ca 4 dagar senare ett brav från Tele 2 som talar om att de MISSAT (???) att ta betalt för vissa samtal under ett år! (ETT ÅR!!??) Skämtar de eller? Nä, tydligen inte! Jaja, alla kan göra fel, så visst.

Ringer iaf upp dem och ber att få veta exakt vilka samtal det gäller, då skickar de uit en specifikation, skitbra. Enda haken är att då stoppas mitt autogiro och jag får betala manuelt den här månaden! JA JA liksom...

Idag skulle jag då betala den lilla billiga räkningen! HA, gick ju sådär...Röd markering i bankfälten... HRM HRM???

Ringer återigen upp nämnda företag och får prata med ne tjej... låter ungefär såhär:

A: Hej, jag heter Annika, jag ska betala en räkning manuellt pga bla bla bla... Av någon anledning fungerar det inte!

Tele2: jasså? Var skriver du i OCR nr då?

A: I rutan för OCR??DAAAHHHH

Tele2: Du ska fylla i i rutan för meddelande!

A: Men det är ju samma ruta?

Tele2: Det finns 2 rutor!!

A: ??? Jag har bara EN (1) Menar du att det nr jag har är meddelande och inte OCR?

Tele2: Nej det är OCR!

A:??? Huuuh? Men jag har bara en ruta som jag fyller i BÅDE OCR eller meddelande!

tele2: Har du inte Swedbank? (spydigt)

A. jaa??

Tele2. men då har du 2 rutor!!

(jag sittar alltså med bankens webbfönster framför mig, och har dessutom betalat räkningar med både OCR och Meddelande i många år)

A. NEEJ SÄGER JAG JU!!!! (lite irro nu)

Tele 2 : då förstår jag faktiskt inget! Jag skickar dig vidare till vår bla bla bla avdelning...

A. Kossa!!!!

Nästa person förstår genast vad felet är och levererar med trevlig ton den ionfo jag behöver och räkningen betalas! SUUUCK!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0