Tisdag i den här veckan...

Funderar en del på fenomenet Julskyltning!! Alltså, jag älskar julskyltningen, men det känns som en del av magin försvinner när man startar den redan i oktober?? Tänker främst på IKEA som är rysligt snabba på att ta fram kulorna och glittret...
Själva myset med julen är ju att den är just på julen!? Nä, jag tycker att IKEA sabbar julen lite.

Funderar oxå på människor och bemötande!
Snacka om att folk är olika. ta bara det här med gemensamma utrymmen där man bor. Tex trapphus, hiss, tvättstuga, etc etc... Djungelns lag verkar gälla och ingen bryr sig!
Vi har en granne som tror att trapphuset är ett sophus! Kartonger, matrester, och nu en jävla cykel! Mitt i trappen...  Tycker att folk ska ta ansvar och visa varann respekt!! Finns en brud i huset som inte hälsar när man säger hej! WTF?? Vill bara skrika, HALLÅÅÅ?? jag sa hej liksom!!  Nä, e ganska trött på egopuckon som skiter i andra!
Samma med tvättstuga, synd att det är en sån skitstämpel på gemensam tvättstuga så ingen bryr sig... Undrar om det vore bättre med nåt sorts betalsystem? Hrm... Inget jag skulle gilla, men för ordningens skull?

Annars då? Nää, inga sensationen direkt, tragglar på med allt, men e ganska nöjd liksom. Önskar att jag vore lite piggare, men det kommer väl till våren, eller kanske man får energi av julen? Kan önska mig av tomten kanske?? haha

Började fundera på nyår härom dan, shit, samma I-lands problem varje år!!
Vad ska man göra?
Var ska man göra det?
Vilka ska man göra det med?
man måste ha roligt oxå...

SEn vill man ju gärna vänta med att tacka ja till saker ifall det kommer nåt roligare,  fast då kan man oxå missa nåt för att man inte tackade ja i tid... Som sagt I-lands problem!! hahahaha

nä, nu ska jag och mina djupa tankar fundera vidare...haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0