Bloggar!!??

Har börjat läsa en hel del (häst)bloggar! Många har skittrevliga bloggar med fina bilder som är kul att läsa och titta på.
En del kör parodier och driver med andra, kan även det vara rätt kul, iaf om man uppskattar ironin... (det gör jag)
Sen finns det andra som man bara blir mörkrädd av...
"Vi vill vara anonyma, och allt vi säger är rätt och vi vet ALLT bäst!!"
EEHH, alltså, jag är ingen Kyra, men det som de skriver är ju bara nys... Synd bara att många unga är ganska påverkbara och säkert köper detta!

hade faktiskt denna diskution i stallet häromdan om att vuxna MÅSTE hålla stilen inför ungdomar eftersom det så lätt blir helt fel annars!
På ridskolan där jag håller till har det blivit just så...  Vuxna som inte har tagit ansvar har spritt ut att  hästarna vanvårdas och självklart är vågen igång med tsunamifart. Hästarna är inte vanskötta MEN de bor på en ridskola med allt vad det innebär!
De har tyvärr inte perfekta ben och de jobbar för sitt uppehälle. Men de får omvårdnad, mat, daglig utevistelse i en stor fin hage och har det på det stopra hela mkt bra för att var på ridskola. Synd bara att det inte är DET som de vuxna kan förmedla till ungdomarna?

Nää, folk som har kunskap kan gärna dela med sig av den, men gör det på ett konstruktivt sätt!!
På så vis kan kanske unga tjejjer (och killar) må lite bättre!

med kunskap följer ansvar...


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Hej! Ja verkligen, förmodar att du hittade mina kritiska kommentarer på deras blogg. Man blir mörkrädd minst sagt och de har verkligen dubbelmoral de skriver att deras kritik på rätt & fel kan bli "lite fel" o sen understryker de med. "proffsen som alltid har rätt."



mvh / Eleonor

2010-09-12 @ 23:11:16
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Exakt vad jag tänkte också! Många frågor men felet var att min fråga inte var frågad i just de inlägget: frågestund. Löjligt, jag hade ställt frågan 10 gånger o de sa: många frågar så vi kommer svara på den i frågestunden. Yeah right.

2010-09-13 @ 07:19:05
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Jessica

Måste ge mkt tydligare eftergifter o "våga" släppa fram henne och inte bli så stum i handen bara :)

2010-09-13 @ 11:06:11
URL: http://jessicaekholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0