Den värsta dagen

Idag har jag haft det riktigt svårt!!
Morgan har varit på operation och hela min hjärna gick i spinn... (hela kroppen för den delen)
Har såklart varit orolig innan, men att sitta en hel (nåja, nästan) dag och inget veta, det var knäckande.
Som jag skrev innan så lämmnade jag av honom igår, det gick ju inte som bäst med jävligt oförstående personal (studenter)
Idag försökte de bortförklara det med att de oxå är människor! javisst, men de måste ju tänka på att de hanterar rädda och nervösa människor? Suck!
Imorse såg jag på interrnet att han var orolig, usch, känns så tungt när man vill hjälpa  på nåt sätt och inget kan göra! hemsk känsla...

Ringde som bestämt till avd efter lunch, och de visste (som jag ju misstänkt) absolut inget alls, tjatade iaf till mig numret till Post Op och ringde dit! Då var han kvar på op fast han borde varit klar typ 2 timmar tidigare = psykbryt för Annika! KATASTROF liksom. Iaf var jag hysterisk i en timme till och ringde sen igen. Då var han vaken men mådde skit så jag fick ej prata med "hans" sköterska, hon skulle ringa mig snart lovades det (obs, var de som erbjöd, inte jag som frågade), hon har iaf inte ringt än... BRA??

Åkte till avd vid 16 och ringde post op igen, då var han snart påväg upp så vi (tog med min sysret som e sjuksyrra, hehe) satte oss på avd och väntade.
Sen kom hjälten!!!!!!!
Trött och lite skrajsen men vid ganska gott mod iaf! var kvar sålänge jag fick, han mådde rätt risigt efter en liten yoghurt och de tog massa prover o strul (studenter), IGEN!! Iaf så somnade han gott medans jag satt och höll han i handen, DÅ kom tårarna (mina) försiktigt först men de gick bara inte att hejda... Allt bara rasa för mig. Försökte iaf hålla ihop så gott jag kunde. Stackarsv Lulle, må dåligt och ha mig där som ett vrak (har varken ätit eller sovit ordentligt på fleras dar nu, mår ju inte bäst själv heller)
När kl var 19 och Mogge var lugn gick jag, jag var snäll flicka och gick förbi hos syrrorna och sa hejdå och gonatt! (duktig va?) fast jag hatar dem!! Orkar inte skriva allt jox de gjort men jag har haft otur med dem...

Nu e jag hemma och möttes av en helskum kallelse till Danderyd (för mig alltså) Ska tydligen på nån röntgen, vet ej vem som remitterat, men men...
Snacka om att det går runt i min hjärna just nu!!

Fan, ska på kurs imorgon... Känns sådär, men säkert intressant!!
Nu ska jag krascha!!
FINASTE HJÄLTEN!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0