En bit av paradiset...

Tänkte att jag skulle försöak förklara för er var jag är!
Jag har alltså åkt ner till mamma och bor där tillsvidare, varför? Jo, för jag mådde skit hemma själv.

Normalt när jag och Mogge är här bor vi ute i husvagnen.
Nu har jag gästrummet vilket är ett litet rum med snetak och ett litet fönster. Utanför ser jag träd, ett underbart litet rött hus och sjön. Igårkväll såg jag månen över sjön.
Det är något här som får mig att må så bra (ok, kanske inte just nu, men bättre än andra ställen iaf), det finns en frid och ett välkommnade här som jag sällan upplevt. Man vill liksom inte åka härifrån alls.
Till saken hör att jag är uppväxt på andra sidan sjön, så det är mkt gamla minnen här.
Hopptornet där man vågade hoppa från 3an men inte 5an, sjön som man simmade över (stort äventyr), skogen där man lekte...osv osv

Har alla mina bästa barndomsminnen härifrån.
Har även en del jobbiga minnen, mobbing och utanförskap. Men det minnet har bleknat på nåt sätt, jag känner mest att det är rätt att vara här.

Det är ett ganska stort rött hus med vita knutar, framför huset finns en trädgård med äppelträd, en grusgång leder upp till huset från en grind vid vägen. Bredvid huset finns en ladugård och andra uthus, hönshus etc.
Bakom huset finns en stor grässlänt med fruktträd. Nedanför den finns en liten stuga med bastu i... bakom den sjön, och vilken sjö det är!!
Det är vackert...



Framsidan en höstdag



Huset



Baksidan!



Nere vid sjön!! Vackert va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0