Hästar...

Tänkte skriva lite om olika hästar som har haft en större betydelse i mitt liv.

1. MULLE!!!
Här finns ingen tvekan. Den självklara etta alla kategorier är mulle. Fick honom 1989, då var han 12 år. Vi köpte honom från ridskolan Säby i Järfälla.
Mulle har aldrig varit den stora hopp eller dressyrstjärnan, han hade tyvärr både exteriör och orken emot sig. Däremot var han en fantastisk kompis som ställde upp (ibland inte) på det mesta man hittade på. Han drog vagnar med massa barn i, han var påskkärring, ponnyridning, badhäst, snöhäst, han var och handlade i korvtjorren i Gnesta, han åt glass från glassbilen (till glassgubbens stora förtjusning), han åt lösgodis (gärna den sura sorten), vi red två på honom... Listan kan göras oändlig, men han ställde upp!!
Vid en ålder av 29 gav benen upp på honom, han fick fång i alla benen. jag fick ta bort min bäste vän...  Jag har haft många hästar, men Mulle har överlevt dem alla!!

Jag alskar dig än, min fine vän!!



Ville ha en ponny med bläs, då fixade man det!!




Kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0