☺ Dag 1 – Presentera mig själv.

Jag heter Annika och är 31 år! Jag bor just nu i jakobsberg, norr om stockholm. Jag jobbar som fritidsledare och lite extra på ridskolan här i Järfälla (fast det pausar jag från just nu)!

I hela mitt liv har jag hållt på med hästar i någon form. Jag har jobbat på ridskola, inackorderingsstall och i olika travstall. Av nån anledning har det blivit så att jag hamnat i travet. Var ju från börjsn hoppryttare. Tror det var så att jag fick in foten i travet genom min pappa och farbror. Min farbror har i många år nu fött upp travhästar med efternamnet Dust! han har även haft en stor hästgård där jag hanade i några år...



Travet ahr varit en stor del av mitt liv och har fört mig bla till Italien och fam Nordin! Det var en erfarehet som jag är mkt glad över, jag lärde mig mycket både som person och om hästar!
Jag har även tillbringat ett antal år i England, både som barn och lite äldre, fast där finns inget trav så där jobbade jag med ridhästar.

Väl tillbaka i Sverige blev det några år till i travet. Ola samuelsson, Menhammar och Stig H Johansson blev det då.


När jag var 25 ungefär lovade jag mig själv att jag inte skulle fastna i travet för länge! Alltså det är jättekul, men det sliter att jobba 6-7 dagar/vecka, jul, nyår osv... Privatlivet blir kraftigt lidande. Så jag sadlade helt enkelt om och fick av en slump arbete i en skola. Det var roiligt och jag blev fast.  Nu 5 år senare finns jag på en annan skola, men det är fortfarande roligt! hästarna? ja de finns ju där... fast just nu är jag sorgligt dålig på att ta tag i det! Men det ska bli bättre!!

Nää, nu vill jag rida igen! till och med Stefano sa att han ville åka till stallet!!

Förutom hästarna och jobbet så gillar jag att resa, har varit runt en hel del...
varmast om hjärtat ligger nog Thailand, människorna, klimatet, ja allt!! helt fantastiskt land tycker jag.



Annars är jag väl som de flesta? Eller nä, jag e jag och jag e som jag e!!
Lite knasig och busig, men snäll för det  mesta...




Kommentarer
Postat av: Trubaduran

Vilken vacker bild på dig! Hoppas att allt är bra. Kramen!

2011-01-02 @ 01:27:42
URL: http://www.trubaduran.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0