Dag 9 – Min tro.

Det här med tro är ju knepigt tycker jag! Jag är ju av åsikten att alla får ha sin tro, bara den inte skadar andra! Tyvärr gör ju en del tro just det...skadar andra! jag har jättesvårt att förstå vissa saker i vissa religioner, tyvärr...

Men iaf, tillbaka till min tro. Den har en förmåga att escalera i svåra tider, i vanliga fall tänker man ju kanske inte så mkt på det. jag har svårt att tro på gud, eller en gud. Istället tror jag på (eller tror och tror, jag tycker nog att det är en fin tanke) änglar, enhörningar och älvor. Ni som känner till Doreen Virtue kanske fattar det här?  Tycker att det är lättare att begripa och föreställa sig än nån gud-gubbe liksom.





Visst är de magiska?

ja det var ju den mer andliga tron... Finns ju så mkt mer att tro på oxå.

* framtiden
* sig själv
* drömmar
* vänner
* sina barn
* sin partner
* framgång
Ja, listan kan ju göras hur lång som helst.
Huvudsaken är väl att man har nån sorts tro på något, hur litet och "obetydligt" det än är! DET tror iaf jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0